Καιρός

3 Ιαν 2011

Ιπτάμενοι και τζέντλεμεν με 10 εκατ. €!


Οι υπουργοί εφαρμόζουν άγρια λιτότητα, την ώρα που επιλέγουν VIP αεροσκάφη για τα ταξίδια τους, με μέσο κόστος 6.000 ευρώ την ώρα! Ζούμε υπό πτώχευση μεν, πετάμε VIP δε. Οχι εμείς οι πολίτες, αλλά η κυβέρνησή μας! Οι πτήσεις των VIP αεροσκαφών, που βρίσκονται υπό τον έλεγχο της Πολεμικής Αεροπορίας, δίνουν και παίρνουν! Σύμφωνα με στοιχεία που υπάρχουν για το πρώτο επτάμηνο του 2010, τα αεροσκάφη VIP χρησιμοποιήθηκαν σε 67 πτήσεις, συμπληρώνοντας 489,1 ώρες και επιβαρύνοντας το δημόσιο ταμείο κατά 3.279.756,2 ευρώ! Σ' αυτό το ποσό δεν περιλαμβάνονται έξοδα εξυπηρέτησης των αεροσκαφών στα αεροδρόμια προορισμού, όπως τα τέλη προσγείωσης, στάθμευσης, handling, catering κ.λπ. και τα οδοιπορικά του πληρώματος των αεροσκαφών, δηλαδή τα φύλλα πορείας τους και τα έξοδα διανυκτέρευσης. Συνεπώς, για να μεταφέρουμε την εκτίμηση στελέχους της ΠΑ, «φέτος τα έξοδα των κυβερνητικών πτήσεων προσεγγίζουν, ίσως και να ξεπερνούν, τα 10 εκατομμύρια»!


Ποιοι τα χρησιμοποιούν;

Ποιοι πέταξαν με τα VIP αεροσκάφη; Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας τρεις φορές (λογικό, αφού πρόκειται για αρχηγό κράτους), ο πρωθυπουργός 26 (δεδομένης της συχνότατης απουσίας του), ο υπουργός Εξωτερικών 19 και ο υπουργός Αμυνας πέντε. Επίσης το έχουν χρησιμοποιήσει οι υπουργοί Οικονομικών, Προστασίας του Πολίτη, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και ο υπουργός Επικρατείας. Οι δύο τελευταίοι (τότε ήταν η κ. Κατσέλη υπουργός Ναυτιλίας, ο κ. Παμπούκης είχε και έχει το ίδιο χαρτοφυλάκιο του Επικρατείας) είχαν μαζί τους και τον αδελφό του πρωθυπουργού Νίκο Παπανδρέου (απολαμβάνει, λόγω συγγενείας, τις ανέσεις του VIP αεροσκάφους), σ' εκείνο το ταξίδι στο Αμπου Ντάμπι, που απ' ό,τι φάνηκε, έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην υπόθεση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά.

Το τελευταίο όμως χρονικό διάστημα, οι πτήσεις VIP αποτελούν σχεδόν μοναδικό προνόμιο του «τσάρου» της Οικονομίας. Κυρίως Βρυξέλλες, κάποιες φορές Λουξεμβούργο, αλλά και Ρώμη. Εννοείται ότι υπήρχαν συχνότατες απευθείας αεροπορικές συνδέσεις και οι μετακινήσεις των υπουργών προς τους προορισμούς τους συνήθως δεν είχαν το στοιχείο του επείγοντος! Δεν πρόκειται για λαϊκισμό, όπως κάποιοι θα βιαστούν να πουν για να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα. Οταν οι ίδιοι οι υπουργοί της κυβέρνησης δεν δίνουν ένα μήνυμα προς τον απλό πολίτη, ότι κόβουν ό,τι παραπέμπει σε πολυτέλεια, τι μπορούν να ζητήσουν απ' αυτόν; Κι άλλες θυσίες;


Εξι χιλιάρικα η ώρα!

Οι προθέσεις της κυβέρνησης για το πώς θα μετακινείται είχαν φανεί από νωρίς. 1.100.000 ευρώ είχαμε πληρώσει για τις πτήσεις των τριών κυβερνητικών αεροσκαφών από τις 5 Οκτωβρίου 2009, που ανέλαβε το ΠΑΣΟΚ, έως τις 31 Δεκεμβρίου! (Οχι φυσικά ότι επί ΝΔ υπήρχε αυτοσυγκράτηση, απλώς είναι αλήθεια ότι η οικονομική κρίση άλλαξε τα δεδομένα). Η κάθε ώρα πτήσης κυβερνητικού αεροσκάφους μας κοστίζει περίπου 6.000 ευρώ ή, για την ακρίβεια, σύμφωνα με στοιχεία που κατατέθηκαν στη Βουλή, 6.624, 49 ευρώ! Το ωριαίο κόστος πτήσης του προεδρικού-πρωθυπουργικού αεροσκάφους Gulf Stream έχει προσδιοριστεί στα 5.811,20 ευρώ! Από την επομένη των εκλογών έως την 31η Δεκεμβρίου 2009, το συγκεκριμένο αεροσκάφος είχε πραγματοποιήσει 10 πτήσεις, οι εννέα με επιβάτη τον πρωθυπουργό και η μία με τον υπουργό Αμυνας Βαγγέλη Βενιζέλο. Σύνολο ωρών πτήσης 80,2. Κόστος: 466.058,24 ευρώ. Εντύπωση προκαλούν οι προορισμοί για τους οποίους χρησιμοποιήθηκε το Gulf Stream. Το αεροσκάφος πέταξε για Κωνσταντινούπολη, Λάρνακα, Λονδίνο, Βερολίνο και τρεις φορές για Βρυξέλλες. Επίσης, ο πρωθυπουργός το χρησιμοποίησε για ταξίδια του σε Αγιο Δομίνικο, Κοπεγχάγη και Μάλμοε, περιοχές με τις οποίες δεν υπάρχει απευθείας αεροπορική σύνδεση. Τα υπόλοιπα δύο κυβερνητικά αεροσκάφη, το Embrair 209 και το Legacy 484, δεν πάνε πίσω σε δρομολόγια. Το μεν πρώτο το τελευταίο τρίμηνο του 2009 πραγματοποίησε 5 αποστολές σε 29,3 ώρες πτήσης, με κόστος 165.861,44 ευρώ, και το δεύτερο 15 αποστολές σε 82,5 ώρες, που μας κόστισαν 467.016 ευρώ. Το ωριαίο κόστος πτήσης των δύο αεροσκαφών έχει προσδιοριστεί στις 5.660,80 ευρώ.

Χρήστες του Embrair 209 και του Legacy 484 ήταν ο πρωθυπουργός, ο οποίος πέταξε για Καστοριά, Ανδραβίδα και Θεσσαλονίκη (!), και τρεις υπουργοί της κυβέρνησης. Οι πτήσεις σε Καστοριά και Ανδραβίδα είναι βέβαιο ότι θα μπορούσαν να αποφευχθούν ή θα μπορούσαν να είχαν χρησιμοποιηθεί φθηνότερα στη χρήση ιπτάμενα μέσα. Ελικόπτερο ή ακόμη κι ένα από τα νέα μεταγωγικά αεροσκάφη μας, τα C-27.


Ενα εκατομμύριο σε τρεις μήνες

Ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών Δημήτρης Δρούτσας πέταξε και με τα δύο αεροσκάφη τέσσερις φορές για Βρυξέλλες και από μία για Λουξεμβούργο, Βιέννη, Μαδρίτη, Λιουμπλιάνα, Βελιγράδι, Ποντγκόριτσα, Σεράγεβο και Τίρανα. Ο υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου χρησιμοποίησε το Legacy 484 στα ταξίδια του σε Λουξεμβούργο, Βερολίνο, Παρίσι, Λονδίνο και Φρανκφούρτη. Ούτε λίγο ούτε πολύ, το κόστος πτήσης των τριών VIP αεροσκαφών είχε φθάσει, μόνο το τελευταίο τρίμηνο του 2009, στα 1.098.935,68 ευρώ!

Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την ανάγκη χρησιμοποίησης των VIP αεροσκαφών από τον πρόεδρο της κυβέρνησης και τα μέλη του υπουργικού συμβουλίου, όταν κρίνεται απαραίτητο. Πώς μπορεί όμως να δικαιολογηθεί η χρήση των τριών VIP αεροσκαφών από υπουργούς μιας χώρας στα πρόθυρα της χρεοκοπίας στην Καστοριά, στην Ανδραβίδα, στη Θεσσαλονίκη, ακόμη και στην Κωνσταντινούπολη, το Βελιγράδι, το Βερολίνο, αλλά και τις Βρυξέλλες και τη Ρώμη; Πώς μπορεί να δικαιολογηθεί όταν τα ταξίδια δεν είναι ημερήσια αλλά τριήμερα;

Και ειδικά όταν τακτικός χρήστης του VIP αεροσκάφους είναι ο θεματοφύλακας της Οικονομίας Γιώργος Παπακωνσταντίνου, ο άνθρωπος δηλαδή που -κατ' εντολή της τρόικας- επιβάλλει τα πιο σκληρά και αντιλαϊκά μέτρα από γενέσεως ελληνικού κράτους; Ενα ταξίδι του «τσάρου» στις Βρυξέλλες, μαζί με δύο συμβούλους και δύο αστυνομικούς, δεν θα στοίχιζε περισσότερα από 4.000 ευρώ, ενώ τώρα στοιχίζει κάπου 26.500 ευρώ!

Πηγή: apokalypseis.gr

1 σχόλιο:

  1. Το παραπάνω θέμα το έκαναν γαργάρα οι "ανεξάρτητοι" δημοσιογράφοι των καναλιών που κόπτονται τόσο για το καλό του λαού.. Τα συμπεράσματα δικά σας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή