Καιρός

28 Μαΐ 2014

Αυτόνομα οχήματα, χωρίς οδηγό, τιμόνι και φρένα, επιδεικνύει η Google

Με τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό η ασφάλεια στην άσφαλτο θα βελτιωθεί και ο τρόπος μετακίνησης για εκατομμύρια ανθρώπους θα μεταμορφωθεί, το πρώτο σημαντικό βήμα έχει γίνει, δηλώνει ο Christopher Urmson, επικεφαλής του πρότζεκτ της Google, κατά την επίδειξη του προτύπου αυτοκινήτου στις 27 Μαΐου 2014. Πρόκειται για ένα διθέσιο αυτοκίνητο που δεν έχει κανένα μέσο χειρισμού από τον άνθρωπο, ούτε καν τιμόνι, μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα μέχρι 40 χιλιόμετρα την ώρα και το μόνο μέσο για να επέμβουν οι επιβάτες είναι να πατήσουν το κόκκινο κουμπί e-Stop.



Με βάση το πρότυπο αυτό, η Google ανακοίνωσε ότι θα κατασκευάσει πιλοτικά 100 ηλεκτρικά οχήματα, ωστόσο για να είναι σύννομα στην Καλιφόρνια, στην έδρα της Google όπου θα δοκιμαστούν, θα διατηρήσουν τιμόνι, γκάζι, φρένα, λεβιέ ταχυτήτων και χειρόφρενο. Τα 100 πιλοτικά αυτόνομα οχήματα της Google αναμένεται να δοκιμαστούν στους δημόσιους δρόμους της αμερικανικής πολιτείας, εκτός του campus της Google όπου γίνονται μέχρι σήμερα οι δοκιμές.

Η ανάγκη να αναλάβει τον έλεγχο απρόσμενα και ξαφνικά ο επιβάτης δεν μπορεί να προβλεφθεί και να αποδειχτεί εξαιρετικά επικίνδυνη, δηλώνει ο κος Urmson, «είδαμε γεγονότα που μας προκάλεσαν ανησυχία» είπε στους Τάιμς της Νέας Υόρκης. Τα περισσότερα ατυχήματα οφείλονται σε ανθρώπινο λάθος, υποστηρίζουν οι επιστήμονες της Google.

O επιβάτης θα ορίζει τον προορισμό του μέσω ενός app στο smartphone του και οι κάμερές του έχουν ορατότητα σε απόσταση 180 μέτρων περίπου και η αυτονομία του ηλεκτρικού αυτού αυτοκινήτου φτάνει τα 160 χιλιόμετρα. Το εμπρόσθιο μέρος του είναι κατασκευασμένο από αφρώδες υλικό ως προστασία σε περίπτωση που τα ηλεκτρονικά του συστήματα αποτύχουν και χτυπήσουν διαβάτη, αναφέρει η εφημερίδα.

Ένα πιθανό σενάριο για την αξιοποίηση του οχήματος χωρίς οδηγό είναι να χρησιμοποιηθεί ως ταξί που θα καλείται μέσω smartphone. Μάλιστα, η εφημερίδα αναφέρεται σε έρευνα που έγινε στο Earth Institute στο πανεπιστήμιο Columbia, σύμφωνα με την οποία το κόστος της κούρσας θα μειωνόταν αισθητά (από τα 4 δολάρια στα 50 σεντς ανά μίλι/1,6χλμ), όπως και ο χρόνος αναμονής.



Πηγή

27 Μαΐ 2014

Η Νομική Αθηνών νίκησε το Χάρβαρντ

«Υπάρχουν φοιτητές που δουλεύουν συστηματικά, με αφοσίωση πάνω στις σπουδές τους, ακόμη κι όταν το πανεπιστήμιο είναι κλειστό», είπε με έμφαση, μιλώντας στην «Κ», η 22χρονη Άννα Βεντουράτου, τελειόφοιτος της Νομικής Σχολής Αθηνών. Η ομάδα της Νομικής –με την Περσεφόνη Βερνάδου, τον Παναγιώτη Θεοδωρόπουλο, τον Παναγιώτη Κυριάκου και την ίδια– κατέκτησε την πρώτη θέση στον Παγκόσμιο Γύρο του διεθνούς πανεπιστημιακού διαγωνισμού εικονικής δίκης ELSA Moot Court Competition, που διεξήχθη στην έδρα του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου στη Γενεύη. Ποιον είχε αντίπαλο στον τελικό; Την ομάδα του Πανεπιστημίου Harvard κέρδισαν τα «δικά μας παιδιά»...




Η νίκη των τεσσάρων φοιτητών αποτελεί περίτρανη απόδειξη του σημαντικού, «αθέατου» έργου που γίνεται στα ελληνικά πανεπιστήμια, αποτέλεσμα συνέπειας και μόχθου, «αντίπαλον δέος» στις πρακτικές ισχνών μειοψηφιών στα ελληνικά ΑΕΙ.

Ειδικότερα, όπως εξήγησε στην «Κ» ο υπό διορισμό λέκτωρ κ. Αναστάσιος Γουργουρίνης, υπό την επιστημονική επίβλεψη και καθοδήγηση του οποίου προετοιμάστηκε η ομάδα (βοηθοί του κ. Γουργουρίνη ήταν οι προπτυχιακές φοιτήτριες Μαρία Κώτση, Αικατερίνη Νικολάου και Αικατερίνη Χαραρά), ο διαγωνισμός διοργανώθηκε για δωδέκατη συνεχή χρονιά και αποτελεί προσομοίωση της διαδικασίας δικαστικής επίλυσης διακρατικών εμπορικών διαφορών. Το φετινό θέμα του ήταν ιδιαίτερα επίκαιρο, καθώς αφορούσε σε νομική διαφορά μεταξύ δύο κρατών-μελών του ΠΟΕ (Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου), ενός ανεπτυγμένου και ενός αναπτυσσόμενου, η οποία ανέκυψε λόγω της απόφασης του τελευταίου να ανακρατικοποιήσει τις υπηρεσίες ύδρευσης - αποχέτευσης, μετά μία περίοδο –όχι ιδιαίτερα επιτυχούς– ιδιωτικοποίησης. Το αναπτυσσόμενο κράτος όρισε ότι οι υπηρεσίες ύδρευσης - αποχέτευσης θα πρέπει να παρέχονται εφ’ εξής αποκλειστικά από εγχώρια κρατική εταιρεία, ώστε να διασφαλιστεί η ποιότητά τους και η δυνατότητα πρόσβασης των πολιτών σε αυτές. Όμως, το ίδιο κράτος είχε αναλάβει να προσφέρει πρόσβαση στην αγορά και σε ξένους παρόχους υπηρεσιών βάσει της Γενικής Συμφωνίας για το Εμπόριο στις Υπηρεσίες (GATS), ενώ ταυτόχρονα δεσμευόταν και από μία περιφερειακή εμπορική συμφωνία με το ανεπτυγμένο κράτος.

Στον διαγωνισμό μετείχαν 117 πανεπιστήμια από όλο τον κόσμο και η ομάδα της Νομικής Αθηνών, αφού πήρε το εισιτήριο στον προκριματικό γύρο της Ευρώπης, βρέθηκε στην τελική φάση μαζί με 19 άλλα πανεπιστήμια, όπως τα Harvard, Georgetown University, Hong Kong University, University of Geneva, Katholieke Universiteit Leuven, University of Barcelona, West Bengal National University of Juridical Sciences (Ινδία), University of International Business and Economics (Κίνα). Στην προκριματική φάση απέκλεισε τις ομάδες των American University Washington και Rhodes University (Ν. Αφρική), στα προημιτελικά την ομάδα του Παν. του Hong Kong, στον ημιτελικό εκείνη του Πανεπιστημίου του Amsterdam.

Την περασμένη Κυριακή, με αντίδικο - αντίπαλο την ομάδα του Harvard, άρχισε ο μεγάλος τελικός στην κεντρική αίθουσα συνεδριάσεων του ΠΟΕ. Τελικά, το εννεαμελές «δικαστήριο» (υψηλόβαθμα στελέχη του ΠΟΕ και εγνωσμένης φήμης καθηγητές διεθνούς οικονομικού δικαίου) έδωσαν τη νίκη στην ελληνική ομάδα. Οι φοιτητές έλαβαν υποτροφίες για την παρακολούθηση των καλοκαιρινών μαθημάτων διεθνούς οικονομικού δικαίου που διοργανώνει ετησίως το World Trade Institute στη Βέρνη, ενώ είχαν ακόμη και προτάσεις για εργασία από μεγάλες εταιρείες. «Απαιτείται τεράστια προετοιμασία, προσήλωση στον στόχο, συνεργασία. Στο δικαστήριο μιλούσε ο ένας, αλλά σκεφτόμασταν και οι τέσσερις», λέει στην «Κ» ο Παναγιώτης Θεοδωρόπουλος, αποδεικνύοντας ότι οι Έλληνες νέοι μπορούν να τα καταφέρουν... και στο ομαδικό πνεύμα.

Πηγή

6 Μαΐ 2014

Στατιστικά καιρού Απρίλιος 2014 (Κηφισιά)

Σε καμία περίπτωση νομίζω δε μπορούμε να πούμε πως στεναχωρηθήκαμε που πέρασε ο φετινός Απρίλιος.. Οκ, άνοιξη είναι, δεν μας άφησε όμως καθόλου να χαρούμε ούτε τις διακοπές μας! Οι περισσότερες μέρες του μήνα συνοδεύτηκαν από χαμηλές θερμοκρασίες και βροχές που δημιούργησαν προβλήματα στους εκδρομείς, σκηνικό το οποίο δεν άλλαξε ούτε τις τελευταίες μέρες.. Παρόλα αυτά η φύση γύρω μας ξεκίνησε να ζωντανεύει, κάτι που ειδικά εμείς εδώ στην Αθήνα το έχουμε πραγματικά ανάγκη! Η βροχή λοιπόν από τη μία μας χάλασε τη διάθεση, από την άλλη όμως φρόντισε να μας αποζημιώσει με τον καλύτερο τρόπο! Ο ορισμός της Άνοιξης με τις αντιθέσεις της!

  • Ελάχιστη θερμοκρασία: 5.8 °C στις 12/4, 7:14 το πρωί
  • Μέγιστη θερμοκρασία: 26,4 °C στις 22/4, 14:50 το μεσημέρι
  • Μέγιστη ταχύτητα ανέμου (ριπή): 32.4 km/h στις 16/4, 12:45 το μεσημέρι
  • Ποσότητα βροχόπτωσης μηνός: 52 mm
  • Ελάχιστη υγρασία: 34% στις 11/4, 14:34 το μεσημέρι
  • Μέγιστη υγρασία: 89% στις 28/4, 7:52 το πρωί

  • Σε αντίθεση με τον Απρίλιο, ο Μάιος ξεκίνησε "πολλά υποσχόμενος". Με θερμοκρασίες που τις πρώτες μέρες αγγίζουν τους 25 βαθμούς στην Αθήνα, μύρισε (επιτέλους) καλοκαίρι, παρόλο που η θερμική αστάθεια που δημιουργείται αυτές τις μέρες μας δίνει ορισμένες βροχές τοπικού χαρακτήρα.. Μέτα δε από το Σαββατοκύριακο που μας έρχεται, φαίνεται πως θα έχουμε τις πρώτες ζεστές μέρες και ίσως φτάσουμε τους 30 βαθμούς μέχρι το τέλος της επόμενης εβδομάδας! Δε μου αρέσει να βιάζομαι, θα τολμήσω όμως να ευχηθώ.. 

    Καλό Καλοκαίρι!!