Καιρός

30 Οκτ 2010

Οι άνθρωποι θα πάνε στον Αρη, αλλά δεν θα γυρίσουν


H αποστολή ανθρώπων στον Αρη, τον Κόκκινο Πλανήτη, αποτελεί διαχρονικό όνειρο για τους επιστήμονες της Εθνικής Υπηρεσίας Αεροναυτικής και Διαστήματος των ΗΠΑ, της γνωστής ΝΑSΑ. Υπάρχει όμως ένα ζήτημα: το ταξίδι είναι τόσο μακρινό και οι ανάγκες σε καύσιμα τόσο μεγάλες, ώστε το πλήρωμα της πρώτης αποστολής προς τον Κόκκινο Πλανήτη δεν θα μπορεί να επιστρέψει στη Γη!

Κανένα πρόβλημα, απαντούν οι επιστήμονες: η πρώτη επανδρωμένη αποστολή στον Αρη θα αποτελείται αποκλειστικά από εθελοντές που θα πραγματοποιήσουν εν γνώσει τους ένα ταξίδι χωρίς επιστροφή και θα έχουν σκοπό τον μόνιμο εποικισμό του Κόκκινου Πλανήτη. Το σχέδιο, με συνολικό προϋπολογισμό 1,1 εκατ. ευρώ, ονομάζεται «Το διαστημόπλοιο των 100 ετών» («100-Υear Starship») και, σύμφωνα με τον διευθυντή του Κέντρου Ερευνών Αmes της ΝΑSΑ, Πιτ Γουόρντεν, μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσα στα επόμενα 20 χρόνια.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, το κόστος της αποστολής και της επιστροφής τεσσάρων αστροναυτών από τον Αρη, ακόμη και αν επιλύονταν ως εκ θαύματος τα τεχνικά προβλήματα, ισοδυναμεί με το κόστος της «one-way» αποστολής 20 ατόμων. «Το συγκεκριμένο διαστημικό πρόγραμμα έχει στόχο τον εποικισμό του Αρη, όχι την επίσκεψη σε αυτόν» είπε ο κ. Γουόρντεν, προσθέτοντας ότι «ως το 2030 είναι δυνατό να ζουν άνθρωποι στον Κόκκινο Πλανήτη». Μαζί του συντάσσονται και οι επιστήμονες Ντιρκ Σούλτσε και Πολ Ντέιβις, οι οποίοι, σε άρθρο τους στην επιστημονική επιθεώρηση «Journal of Cosmology», θεωρούν ότι ένα πρώτο βήμα είναι η αποστολή τεσσάρων αστροναυτών στον Αρη, οι οποίοι και θα αποτελέσουν τον πυρήνα για τον μελλοντικό εποικισμό του πλανήτη με εφόδια που θα τους αποστέλλονται από τη Γη.

Οι δύο επιστήμονες ισχυρίζονται ότι με τη χρήση κινητήρων, οι οποίοι θα καταναλώνουν πυρηνική ενέργεια, το ταξίδι ως τον Αρη θα διαρκούσε μόλις τέσσερις μήνες: όμως οι συνθήκες για τη διαβίωση του ανθρώπου επάνω στον πλανήτη είναι απαγορευτικές χωρίς τη χρήση ειδικών τεχνολογιών. Αυτό θα συμβεί επειδή οι αστροναύτες, κατά το μακροχρόνιο ταξίδι τους στο Διάστημα, θα χάσουν περίπου το 40% της μυϊκής τους δύναμης. Οταν λοιπόν θα φθάσουν στον Αρη και θα πρέπει να εργαστούν για να στήσουν μια μόνιμη βάση, δεν θα τους έχουν απομείνει σωματικές δυνάμεις για να φέρουν εις πέρας ένα τόσο απαιτητικό έργο.

«Νέες τεχνολογίες, όπως η συνθετική βιολογίακαι οι μεταβολές στα ανθρώπινα γονίδια, θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην καλύτερη προσαρμογή του ανθρώπινου οργανισμού στις αφιλόξενες εκτάσεις του Αρη» καταλήγει ο διευθυντής της ΝΑSΑ.

Ο αφιλόξενος πλανήτης

Η επιφανειακή θερμοκρασία του Αρη είναι πολύ χαμηλή, γύρω στους 50 C υπό το μηδέν, ενώ το καλοκαίρι όλος ο πλανήτης πλήττεται από ισχυρές ανεμοθύελλες ταχύτητας 400 χλμ./ώρα. Επίσης, όποιος βρίσκεται στην επιφάνειά του βομβαρδίζεται από την ηλιακή ακτινοβολία, καθώς η ατμόσφαιρά του δεν διαθέτει προστατευτική ζώνη όζοντος. Ωστόσο, ο Αρης, παρά το αφιλόξενο του κλίματός του, παραμένει ο πλανήτης του ηλιακού μας συστήματος με τα πιο κοντινά στη Γη χαρακτηριστικά. Εχει σχεδόν την ίδια διάρκεια ημέρας, τις ίδιες εποχές και περίπου διπλάσια διάρκεια έτους. Οι επιστήμονες θεωρούν ότι ο πλανήτης διαθέτει υπόγεια κοιτάσματα νερού και διοξειδίου του άνθρακα, ενώ πολλοί αστρονόμοι έχουν δηλώσει ότι εντόπισαν μεθάνιο στην ατμόσφαιρα του Αρη.

21 Οκτ 2010

Εντοπίστηκε ο αρχαιότερος γαλαξίας


Μια ομάδα ευρωπαίων αστρονόμων, σε έκθεση που δημοσίευσαν στο επιστημονικό περιοδικό Nature την Τετάρτη (20/10), υποστήριξαν πως ο εν λόγω γαλαξίας είναι το πιο παλιό αντικείμενο που έχει εντοπιστεί ποτέ.

“Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε πως τα φωτόνια αυτά αναδύθηκαν 600 εκατομμύρια χρόνια μετά το Bing Bang”, έγραψε η ομάδα.

Το φως του γαλαξία ξεκίνησε να ταξιδεύει πριν από περίπου 13 δισεκατομμύρια χρόνια.

Η απόσταση μετρήθηκε χρησιμοποιώντας αυτό που αποκαλούν οι επιστήμονες ως “ερυθρά μεταστροφή”, δηλαδή το φαινόμενο της διαφοράς ανάμεσα στην συχνότητα ενός κύματος και στην πηγή του κύματος αυτού σε σχέση με τον παρατηρητή.

Πιο απλά, είναι όπως ακούμε εμείς μια σειρήνα ασθενοφόρου από μακριά, όπου ο ήχος αλλάζει όσο το ασθενοφόρο έρχεται προς τα εμάς.

Αυτό ισχύει και για το φως.

Η έκθεση αυτή αποτελεί για της επιστημονική κοινότητα ένα μεγάλο βήμα προς τα μπρος για την κοσμολογία.

Πηγή: cosmo.gr

14 Οκτ 2010

BlindType - Νέο σύστημα πληκτρολόγησης για smartphones

Στο επίκεντρο του τεχνολογικού ενδιαφέροντος, είναι δύο ξαδέλφια από την Ελλάδα, ο Κώστας Ελευθερίου και ο Πάνος Πετρόπουλος, καθώς η εταιρεία τους BlindType, εξαγοράστηκε από την Google, την πιο διάσημη εταιρία τεχνολογίας στον κόσμο
(Γνωρίστε τους, εδώ).





Με την εξαγορά αυτή, οι δύο Έλληνες, ηλικίας 26 και 38 ετών, αντίστοιχα, πραγματοποίησαν ένα όνειρο άπιαστο, για όσους ασχολούνται με την τεχνολογία.

Η επιτυχία τους όμως, κάθε άλλο παρά τυχαία είναι, καθώς αποφάσισαν να ασχοληθούν με ένα επίκαιρο πρόβλημα, που εμφάνιζαν οι οθόνες αφής των κινητών, τη λεγόμενη "αρρώστια των χοντρών δακτύλων".

Αυτή η "αρρώστια" είναι ουσιαστικά το πρόβλημα που αντιμετωπίζει κανείς, όταν επιχειρεί να γράψει, ακόμα και το πιο σύντομο κείμενο, σε ένα touch screen κινητό, καθώς τα μικροσκοπικά πλήκτρα πάνω στην οθόνη, είναι δύσκολα στο χειρισμό, με αποτέλεσμα το κείμενο να είναι συνήθως γεμάτο λάθη.

Οι δύο νεαροί Έλληνες, έδωσαν τη λύση στο πρόβλημα, με μία εντυπωσιακή εφαρμογή, που διορθώνει τυχόν λάθη στα μηνύματα των χρηστών, κατά την πληκτρολόγηση.

Παράλληλα, "μαντεύει" και τη λέξη που θα ήθελε να γράψει κανείς, ακόμα και όταν όσα έχει πληκτρολογήσει, δε βγάζουν κανένα νόημα.

Επανάσταση δε, αναμένεται να φέρει το προϊόν BlindType στην ολοένα και αυξανομένη βιομηχανία των συσκευών, με οθόνες αφής.

Πριν καν γίνει διαθέσιμο στο κοινό, ο Κώστας Ελευθερίου και ο Πάνος Πετρόπουλος έφτιαξαν μια σελίδα στο ίντερνετ, στην οποία παρουσίαζαν το προϊόν τους.

Μέσα σε ένα μόνο βράδυ, η εφαρμογή τους, ήταν πρώτη στις ειδήσεις ιστοσελίδων, που ασχολούνται με την τεχνολογία.

Το ποσό της εξαγοράς από την Google, δεν έγινε γνωστό από τους δύο Έλληνες.

Πάντως, το λογισμικό T9, που διευκόλυνε τη δακτυλογράφηση κειμένων στα κινητά προηγούμενης τεχνολογίας, είχε πουληθεί το 1999 έναντι 350 εκατ. δολαρίων.


Προηγούμενες επιτυχίες των ιδιοφυών Ελλήνων


Ο 26χρόνος Κώστας Ελευθερίου, είναι ο δημιουργός και του iSteam, μίας από τις πιο δημοφιλείς εφαρμογές του iPhone, την οποία έχουν ''κατεβάσει'' περισσότερα από 3 εκατ. άτομα, σε όλο τον κόσμο.

Ο Κώστας Ελευθερίου συνεργάστηκε μαζί με άλλους δύο Έλληνες και όλοι μαζί, χρειάστηκαν μόλις επτά ημέρες για να ''γράψουν'' το πρόγραμμα.

Την πρώτη, κιόλας, εβδομάδα από την κυκλοφορία του, 1 εκατ. άτομα κατέβασαν το iSteam, και όπως ανέφεραν οι New York Times, οι δημιουργοί του αποκόμισαν από αυτήν την εφαρμογή, περισσότερα από 100.000 δολ. σε μόλις τρεις μήνες.

Η επιτυχία αυτή, προσέλκυσε και το ενδιαφέρον του πρωθυπουργού, Γιώργου Παπανδρέου, ο οποίος έκανε ειδική αναφορά στο iSteam και τους τρεις δημιουργούς του, κατά την πρόσφατη ομιλία του στη ΔΕΘ.

Λόγω της μεγάλης γραφειοκρατίας στη χώρα μας, ο Κώστας Ελευθερίου ίδρυσε στην Αγγλία, την εταιρεία που βρίσκεται πίσω από το iSteam.

Όταν μπήκε στα σκαριά το BlindType, αναζήτησε την τύχη του στη Silicon Valley, όπου χρειάστηκε μόλις 15 λεπτά για να ιδρύσει τη νέα εταιρεία του, συμπληρώνοντας απλά μια φόρμα, μέσω Ίντερνετ.

Ο εξάδελφός του, ο 38χρονος Πάνος Πετρόπουλος, έφυγε από την Ελλάδα το Μάιο.

Αναδημοσίευση από navimania

11 Οκτ 2010

Δοκιμές αυτοκατευθυνόμενων οχημάτων από τη Google

Η Google ανακοίνωσε στη διάρκεια του Σαββατοκύριακου πως έχει δρομολογήσει τη δοκιμή τελείως αυτοματοποιημένων αυτοκινήτων, τα οποία είναι «αυτοκατευθυνόμενα» και ήδη έχουν διασχίσει από άκρη σε άκρη την Καλιφόρνια.

«Τα αυτοματοποιημένα αυτοκίνητά μας, που καθοδηγούνται από δημιουργημένα προγράμματα, έχουν μετακινηθεί από την έδρα μας στο Μάουντεν Βιου της Σάντα Μόνικα, έως το Χόλιγουντ Μπουλεβάρ στο Λος Άντζελες. Κατέβηκαν από την Λόμπαρντ Στριτ στο Σαν Φρανσίσκο (γνωστή για τις κατωφέρειές της και τις στροφές της), διέσχισαν τη γέφυρα Γκόλντεν Γκέιτ, διέσχισαν την παραλιακή οδό κατά μήκος του Ειρηνικού και έφθασαν έως τη Λίμνη Ταχόε», εξηγεί μηχανικός της Google στο επίσημο blog της εταιρείας.

Συνολικά, τα αυτοκίνητα αυτά έχουν διανύσει πάνω από 224.000 χλμ τονίζει ο Σεμπάστιαν Θρεν, που παρουσιάσθηκε στην Ευρώπη ως συνεφευρέτης του συστήματος των φωτογραφικών χαρτών Street View.

Για την Google, η πρωτοβουλία αυτή «είναι σε εντελώς πειραματικό στάδιο» και έχει ως στόχο «να βοηθήσει ώστε να αποφευχθούν τα κυκλοφοριακά ατυχήματα, να εξοικονομήσει χρόνο και να μειωθούν οι εκπομπές άνθρακα, αλλάζοντας θεμελιακά τη χρήση του αυτοκινήτου».

Τα αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με βιντεοκάμερες και έναν λήπτη λέιζερ, που τους επιτρέπουν να αντιλαμβάνονται την κυκλοφορία γύρω τους, καθώς και με λεπτομερείς χάρτες προκειμένου να φθάνουν στον προορισμό τους.

Η Google, πάντως, τονίζει πως για λόγους ασφαλείας πίσω από το τιμόνι βρίσκεται πάντοτε ένας οδηγός, ώστε όταν καθίσταται αναγκαίο να αναλαμβάνει την οδήγηση του οχήματος, ενώ επιβαίνει πάντοτε και ένας προγραμματιστής για να επιβεβαιώνει την ορθή λειτουργία του συστήματος. Σε κάθε περίπτωση ενημερώνεται και η αστυνομία.

Πηγή: news.pathfinder.gr